Brazilian cinema in the pages of Movimento: autonomy of national industry and defense of popular culture

Authors

  • Antonio Carlos Hohlfeldt Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul
  • Júlia Manzano Universidade Católica do Rio Grande do Sul

DOI:

https://doi.org/10.15448/1980-3729.2011.2.9469

Keywords:

Movimento, Brazilian cinema, Pornochanchada

Abstract

The paper survey of texts published in the first six months of news paper Movimento, focusing his editorship of culture and especially topics that discuss the Brazilian cinema, especially the so-called pornochanchadas. It lists the set of movies then reviewed and/or commented, and all the arguments raised, pro and against such production, as well as the positions expressed by the employees of the publication, contextualizing this debate.

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Author Biographies

Antonio Carlos Hohlfeldt, Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul

Professor no Programa de Pós-Graduação em Comunicação da Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul.

Júlia Manzano, Universidade Católica do Rio Grande do Sul

Graduanda no Curso de Comunicação Social da Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul.

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How to Cite

Hohlfeldt, A. C., & Manzano, J. (2011). Brazilian cinema in the pages of Movimento: autonomy of national industry and defense of popular culture. Revista FAMECOS, 18(2), 446–468. https://doi.org/10.15448/1980-3729.2011.2.9469

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