The mass bandit

Authors

  • Patricia Moran Universidade de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.15448/1980-3729.2010.2.7550

Keywords:

Soundtrack, mass communication, consumer society

Abstract

The mass bandit: In the late 1960 the Brazilian experimental cinema met the film “O Bandido da Luz Vermelha”, by Rogério Sganzerla. We invite you to revisit this classic movie and follow the Light Bandit who with the radio transmission sets the media as romanticism and place of the self. We are in the presence of look strategies that on one hand have the media as a place of existence of the self and in other way, space for articulation of irreconcilable differences.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Patricia Moran, Universidade de São Paulo

P

References

BERNARDET, Jean-Claude. O Vôo dos Anjos: estudo sobre o processo de criação na obra de Bressane e Sganzerla. São Paulo:

Brasiliense, 1991.

CHION, Michel. La audiovisión. Introducción a un análisis conjunto de la imagen y el sonido. Barcelona: Paidós Ibérica, 1998.

HOLLANDA, Heloisa Buarque; PEREIRA, Carlos Alberto M. Patrulhas Ideológicas. São Paulo: Brasiliense, 1980.

FAVARETTO, Celso. Tropicália. Alegoria, Alegria. São Paulo: Kayrós, 1979.

FERREIRA, Jairo. Cinema de Invenção. São Paulo: Brasiliense, 1986.

MACHADO, Rubens. Passos e descompassos à margem. In: PUPPO, Eugênio; HADDAD, Vera (Org). Cinema Marginal e suas fronteiras. Filmes produzidos nas décadas de 60 e 70. Catálogo do Centro Cultural Banco do Brasil, 2001.

RAMOS, Fernão. Cinema Marginal (1968/1973). A representação em seu limite. São Paulo: Brasiliense, 1987.

XAVIER, Ismail. Alegorias do subdesenvolvimento. Cinema Novo, Tropicalismo, Cinema Marginal. São Paulo: Brasiliense, 1993.

How to Cite

Moran, P. (2010). The mass bandit. Revista FAMECOS, 17(2), 128–134. https://doi.org/10.15448/1980-3729.2010.2.7550

Issue

Section

Image and Representation