Gameart: a poetic of interaction

Authors

  • Mario Maciel Universidade de Brasília
  • Suzete Venturelli Universidade de Brasília

DOI:

https://doi.org/10.15448/1980-3729.2004.23.5397

Keywords:

Gameart, technology, artificial intelligence

Abstract

This text discusses some issues related to electronic games and the simulation of reality as well as the history of their development and the role played by both artificial intelligence and the design of their interfaces towards a new poetics known as gameart

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Author Biographies

Mario Maciel, Universidade de Brasília

Mestrando em Arte, Instituto de Artes da Universidade de Brasília

Suzete Venturelli, Universidade de Brasília

Professora da Universidade de Brasília. Doutora em Artes e Ciências da Arte pela Universidade Sorbonne Paris 1. Pesquisadora do CNPq, nível 1C, Coordenadora do GT Criações e Poéticas Digitais (Compós).

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How to Cite

Maciel, M., & Venturelli, S. (2008). Gameart: a poetic of interaction. Revista FAMECOS, 11(23), 51–58. https://doi.org/10.15448/1980-3729.2004.23.5397

Issue

Section

Cyberculture