Media culture: when the reception says no!

Authors

  • Sidney Ferreira Leite/Cásper Líbero Faculdade Cásper Libero

DOI:

https://doi.org/10.15448/1980-3729.2005.26.3310

Keywords:

Culture, media, cinema

Abstract

This paper discusses American films made by Hollywood during the period of the war addressed to Latin American audiences, showing that their reception was not so passive as it is usually thought (as Douglas Kellner shows in his studies about the culture of the media).

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Sidney Ferreira Leite/Cásper Líbero, Faculdade Cásper Libero

Pró-Reitor Acadêmico do Centro Universitário Belas Artes de São Paulo, professor dos cursos da área de Comunicação: Relações Públicas e Jornalismo da Belas Artes, do curso de Relações Internacionais e dos cursos de pós-graduação lato sensu. Avaliador institucional do MEC. Foi coordenador do curso de Lato Sensu e Stricto Sensu da Faculdade Cásper Libero, além de coordenar o processo seletivo dessa IES. Pós-doutorado em Comunicação pela Universidade Metodista

References

GABLER, Neal. Vida, o filme. São Paulo: Cia. das Letras, 1999.

KELLNER, Douglas. A Cultura da Mídia. São Paulo: EDUSC, 2001.

_____. Critical Theory, marxism and Modernity. Baltimore: John Hopkins University Press, 1989.

LEITE. Sidney Ferreira. O cinema manipula a realidade? São Paulo: Paulus, 2003.

LINK, Arthur. História dos Estados Unidos. Rio de Janeiro: Zahar, 1965.

MARCONDES Filho, Ciro. Quem Manipula Quem? Petrópolis: Vozes, 1992.

MONTERO, Marta. Carmen Miranda: a pequena notável. São Paulo: Círculo do Livro, 1994.

SAID, Edward. Cultura e Imperialismo. São Paulo: Cia das Letras, 2000.

Published

2008-04-13

How to Cite

Leite/Cásper Líbero, S. F. (2008). Media culture: when the reception says no!. Revista FAMECOS, 12(26), 118–126. https://doi.org/10.15448/1980-3729.2005.26.3310

Issue

Section

Discursive Practices