Persuade not to report

Authors

  • Paulo Cirne de Caldas Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul

DOI:

https://doi.org/10.15448/1980-3729.1999.10.3043

Keywords:

Communication, appointment book, public opinion

Abstract

The intention of this article is to focus the effects of agenda in relation to public opinion. For this purpose, the publication of a controversial theme in the month of January 98 was used as an object of study, through which signals were detected that reinforce the idea of the power of influence processed by the media. Researcher Mauro Wolf gives a brilliant analysis of communication theories.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Paulo Cirne de Caldas, Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul

Mestrando da Faculdade de Comunicação Social da Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul

References

BARROS FILHO, Clóvis. Ética na Comunicação: da Informação à Recepção. São Paulo: Moderna, 1995.

BAUDRILLARD, Jean. Tela Total. Porto Alegre: Sulina, 1997.

FINGER, Cristiane. A Violência na Agenda do Telejornalismo Brasileiro. Dissertação de mestrado. Porto Alegre: FAMECOS/PUCRS.

GAUTHIER, A. L impact de l image. Paris: Harmattan, 1993.

GIOVANINI, Giovani. História da Comunicação.

HABERMAS, J. Raison et Legitimité. Paris: Fayard, 1978.

LEVY, M. & WINDAHL, S. The concept of audience activity. In: Media gratifications research: current perspectivas. Newbury Park, England: Sage, 1985.

McLuhan, Marshall. Os Meios de Comunicação como Extensões do Homem. São Paulo: Cultrix, 1979.

NOELLE-NEUMENN, Elisabeth. La Espiral del Silencio: Opinión pública: nuestra piel social. Barcelona: Paidós, 1995.

NOELLE-NEUMENN, Elisabeth. Les Sondages d”opinion. Paris: Minuit, 1966.

PATTERSON, T. The mass media election. New York: Praeger, 1980.

RÜDIGER, Francisco R. Comunicação e Teoria Social Moderna. Porto Alegre: Fênix, 1995.

TOFFLER, Alvin. A terceira Onda. Rio de Janeiro: Record, 1980.

VILCHES, Lorenzo. La Lectura de una imagen: prensa, cine, televisión. Barcelona: Paidós Comunicación, 1988.

WOLF, Mauro. Teorias da Comunicação. Lisboa: Presença, 1994.

Published

2008-04-10

How to Cite

Cirne de Caldas, P. (2008). Persuade not to report. Revista FAMECOS, 6(10), 186–196. https://doi.org/10.15448/1980-3729.1999.10.3043

Issue

Section

Relatos de Pesquisa