Meritocracy in mediocracy: thinking about Journalism awards and journalism professional culture

Authors

  • Robson Dias Universidade Católica de Brasília

DOI:

https://doi.org/10.15448/1980-3729.2014.2.17236

Keywords:

Journalist, Meritocracy, Prizes, Newsmaking

Abstract

Prizes in Journalism are devices used by News Promoters (Molotch and Lester) and Primary Defining (Hall et al.) in order to access the Professional Culture (Schudson) and promote extra-organizational certification of an exemplary ethos of that would be good and bad, successful or failure in the profession, along the lines of Professionalism (Soloski). According to a study about 114 awards in Brazil, the paper discusses the results of a doctoral thesis that maps conditions upon which the awards are organized. The reflection uses the triangulation research and 30 ratings tabulated data.

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Author Biography

Robson Dias, Universidade Católica de Brasília

Doutor em Comunicação, formado pelo Programa de Pós-Graduação da Faculdade de Comunicação (PPGFAC) da Universidade de Brasília (UnB) a partir do vínculo com os seguintes projetos de pesquisa credenciados no CNPQ: A ideia do pós-Jornalismo (2010-2013), O Jornalismo como Teoria Democrática (2006-2010) e Como o Terceiro Setor pauta a mídia (2003-2006). Professor adjunto do mestrado em Comunicação Organizacional do PPGSSCOM da Universidade Católica de Brasília.

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Published

2014-09-12

How to Cite

Dias, R. (2014). Meritocracy in mediocracy: thinking about Journalism awards and journalism professional culture. Revista FAMECOS, 21(2), 595–621. https://doi.org/10.15448/1980-3729.2014.2.17236

Issue

Section

Journalism