“Here is a male house”! Trans youth and socio-education

Authors

DOI:

https://doi.org/10.15448/2178-5694.2020.1.35321

Keywords:

Privação de Liberdade. Diversidade de Gênero.

Abstract

This article aims to give visibility to an issue little discussed both in the scientific environment and in the scope of public policies. From the entry of a transgender teenager in a unit of fulfillment of socio educational measure of the Foundation of Social Assistance of Rio Grande Sul (Fase-RS), destined exclusively to cisgender men (adolescents and young adults) aged 12 to 21 years. Focused on Rosa’s trajectory, the research is characterized as a case study from which we question how the institutions and laws affected the young woman’s socio-educational trajectory. There was a lack of a specific program for the LGBT population in national politics and in local institutions, which results in the lack of technical guidance from the teams to welcome these young people, giving scope for all types of discretion.

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Author Biographies

Marjori Heitich Fontoura, Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS), Porto Alegre, RS.

Mestre em Ciências Sociais pelo PPG em Ciências Sociais da Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS), em Porto Alegre, RS, Brasil). Psicóloga em uma unidade da Fase-RS.

Fernanda Bittencourt Ribeiro, Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS), Porto Alegre, RS.

Doutora em Antropologia Social pela École des Hautes Études en Sciences Sociales (EHESS), em Paris, França. Professora da faculdade de Ciências Sociais e do PPG em Ciências Sociais da Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul.

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Published

2020-08-19

How to Cite

Fontoura, M. H., & Ribeiro, F. B. (2020). “Here is a male house”! Trans youth and socio-education. Conversas & Controvérsias, 7(1), e35321. https://doi.org/10.15448/2178-5694.2020.1.35321

Issue

Section

Dossier - Youths, participation and public policies

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