Astronomical session and EJA
Real-time observation of moon craters captured by smartphone-coupled telescope
DOI:
https://doi.org/10.15448/2763-5929.2021.1.40795Keywords:
Craters of the moon, Telescope, Live broadcastAbstract
The event described here was to provide a different lesson to the students of this Marist unit, through a live broadcast for astronomical observation of the Craters of the Moon, captured by a Telescope. The relative accessibility of the school public in question to social media (Facebook in this case) proved to be a potential ally as a virtual teaching and learning environment. Among the interactions of approximately 500 comments it was possible to establish a productive dialogue with the students, which lasted 60 minutes. Different fields of physics were contextualized, such as Kinematics, Wave and Optics, to the main concepts of Astronomy. The interest on the part of the public that accompanied the broadcast was remarkable, and the more than 2300 views suggest that it is an area of knowledge that instigates the curiosity of the school community in general.
Downloads
References
COMINS, Neil F; KAUFMANN III, William J. Descobrindo o universo. 8. ed. Tradução técnica de Eduardo Neto Ferreira. Porto Alegre: Bookman, 2010.
HEWITT, Paul G. Física Conceitual. 9. ed. Tradução de Trieste Freire Ricci e Maria Helena Gravina. Porto Alegre: Bookman, 2002.
HORVATH, J. E. O ABCD da Astronomia e Astrofísica. São Paulo: Editora Livraria da Física, 2008.
OLIVEIRA FILHO, Kepler de Souza; SARAIVA, Maria de Fátima Oliveira. Astronomia e Astrofísica. 2. ed. São Paulo: Livraria da Física, 2004.
UNIÃO MARISTA DO BRASIL. Projeto Educativo do Brasil Marista: nosso jeito de conceber a Educação Básica / União Marista do Brasil. Brasília: União Marista do Brasil, 2010.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Caderno Marista de Educação
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
A submissão de originais para este periódico implica na transferência, pelos autores, dos direitos de publicação impressa e digital. Os direitos autorais para os artigos publicados são do autor, com direitos do periódico sobre a primeira publicação. Os autores somente poderão utilizar os mesmos resultados em outras publicações indicando claramente este periódico como o meio da publicação original. Em virtude de sermos um periódico de acesso aberto, permite-se o uso gratuito dos artigos em aplicações educacionais e científicas, desde que citada a fonte (por favor, veja a Licença Creative Commons no rodapé desta página).