POR TRÁS DE UMA TAMPINHA DE COCA-COLA UM MUNDO DE COISAS BOAS! PROPAGANDA NO BRASIL (1950-1960)
Keywords:
Coca-Cola. Propaganda. Brasil.Abstract
O artigo tem como fonte de pesquisa os anúncios de Coca-Cola veiculados nas revistas brasileiras O Cruzeiro e Manchete entre 1950 e 1960. O ensaio procura demonstrar de que forma as campanhas publicitárias de Coca-Cola veiculadas nos dois magazines procuraram se adequar aos discursos de valorização da industrialização brasileira. Com o objetivo de evidenciar o auxílio da Coca-Cola no processo industrialização e desenvolvimento do Brasil.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2014-10-17
How to Cite
Bammann, K. (2014). POR TRÁS DE UMA TAMPINHA DE COCA-COLA UM MUNDO DE COISAS BOAS! PROPAGANDA NO BRASIL (1950-1960). Oficina Do Historiador, 586–599. Retrieved from https://revistaseletronicas.pucrs.br/oficinadohistoriador/article/view/18983
Issue
Section
Artigos
License
Copyright
The submission of originals to Oficina do Historiador implies the transfer by the authors of the right for publication. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication. If the authors wish to include the same data into another publication, they must cite Oficina do Historiador as the site of original publication.
Creative Commons License
Except where otherwise specified, material published in this journal is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International license, which allows unrestricted use, distribution and reproduction in any medium, provided the original publication is correctly cited.