Mídia, ideologia e financeirização
DOI:
https://doi.org/10.15448/2178-3748.2015.1.18591Keywords:
cultura, ideologia, mídia,Abstract
O presente artigo é a transcrição da conferência proferida pelo Prof. Muniz Sodré em 15 de agosto de 2013, na Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul. Tratou-se da conferência de encerramento do II Seminário História e Ideologia: mídia, dominação e resistência. Nela, Muniz Sodré abordou o impacto do atual contexto de financeirização do capitalismo sobre a mídia, com ênfase para as implicações ideológicas, culturais e sociais das transformações contemporâneas dos meios de comunicação.Downloads
References
ELIOT, T. S. Notas para uma definição de cultura. Trad. Geraldo Gerson de Souza. São Paulo: Perspectiva, 2013. (Debates; 215).
SODRÉ, Muniz. Antropológica do espelho: uma teoria da comunicação linear e em rede. Petrópolis/RJ: Vozes, 2002.
SODRÉ, Muniz. As estratégias sensíveis: afeto, mídia e política. Petrópolis/RJ: Vozes, 2006.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The submission of originals to Oficina do Historiador implies the transfer by the authors of the right for publication. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication. If the authors wish to include the same data into another publication, they must cite Oficina do Historiador as the site of original publication.
Creative Commons License
Except where otherwise specified, material published in this journal is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International license, which allows unrestricted use, distribution and reproduction in any medium, provided the original publication is correctly cited.