Technological asymmetry and the new economy in the global information society

Authors

  • Messias Guimarães Bandeira/FTC-Bahia Universidade Federal da Bahia

DOI:

https://doi.org/10.15448/1980-3729.2005.26.3302

Keywords:

Information Society, new economy, cyberculture

Abstract

This text analyses the New Global Information Society thru economic indicators which reveal de assymetric relation between the technologies of poor and rich countries, based upen reports of the World Economic Form and the World Summit of Information Society.

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Author Biography

Messias Guimarães Bandeira/FTC-Bahia, Universidade Federal da Bahia

É Diretor do Instituto de Humanidades, Artes e Ciências Prof. Milton Santos (IHAC), da Universidade Federal da Bahia, e Professor do Programa de Pós-Graduação em Cultura e Sociedade. Possui Graduação em Comunicação - Jornalismo pela Universidade Federal da Bahia (1995), Mestrado em Comunicação e Cultura Contemporânea pela Universidade Federal da Bahia (1999) e Doutorado em Comunicação e Cultura Contemporâneas pela Universidade Federal da Bahia (2004). Foi pesquisador visitante da New York University (Department of Media, Culture, and Communication).

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Published

2008-04-13

How to Cite

Bandeira/FTC-Bahia, M. G. (2008). Technological asymmetry and the new economy in the global information society. Revista FAMECOS, 12(26), 47–55. https://doi.org/10.15448/1980-3729.2005.26.3302

Issue

Section

Cyberculture