The social construction of the voice

Authors

  • Clóvis de Barros Filho Universidade de São Paulo
  • Felipe Lopes Escola Superior de Propaganda e Marketing de São Paulo
  • Fernanda Belizário Faculdade Cásper Líbero

DOI:

https://doi.org/10.15448/1980-3729.2004.23.3253

Keywords:

Voice, communication, subjectivity

Abstract

This text discusses the role of the voice in the process of communication between the subject and the exterior world.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Clóvis de Barros Filho, Universidade de São Paulo

Bacharel em Direito pela Universidade de São Paulo (1986), Bacharel em Jornalismo pela Faculdade de Comunicação Social Casper Líbero (1985), Mestre em Science Politique pela Universite de Paris II, Doutor em Direito pela Universite de Paris III (Sorbonne-Nouvelle) (1990) e Doutor em Ciências da Comunicação pela Universidade de São Paulo (2002). Livre-Docência pela Escola de Comunicações e Artes da USP (2007). Consultor e Conferencista do Espaço Ética. 

Felipe Lopes, Escola Superior de Propaganda e Marketing de São Paulo

Bolsista da Escola Superior de Propaganda e Marketing de São Paulo.

Fernanda Belizário, Faculdade Cásper Líbero

Graduada em Relações Públicas pela Universidade de São Paulo (2003), graduação em Ciências Sociais pela Universidade de São Paulo (2010). Mestra com bolsa da FAPESP em Comunicação e Práticas de Consumo pela ESPM-SP. Professora de Comunicação Pública na Faculdade Cásper Líbero. É Gerente de Educação no Instituto Estre de Responsabilidade Socioambiental.

Published

2008-04-12

How to Cite

de Barros Filho, C., Lopes, F., & Belizário, F. (2008). The social construction of the voice. Revista FAMECOS, 11(23), 97–108. https://doi.org/10.15448/1980-3729.2004.23.3253

Issue

Section

Media