The TV owned by Silvio Santos - marketing strategies in the production the SBT schedule: a quantitative approach

Authors

  • Cláudia Pereira Galhardi Escola Nacional de Saúde Pública -Fundação Oswaldo Cruz
  • Félix Ortega Mohedano Universidade de Salamanca
  • Juan José Igartua Universidade de Salamanca

DOI:

https://doi.org/10.15448/1980-3729.2017.1.23379

Keywords:

Sistema Brasileiro de Televisão, Content Analysis, Quantitative Method

Abstract

In Brazil, the TV stations, theoretically, maintain a commitment to the Federal Government in order to operate the electromagnetic spectrum as a public good, focusing on educational, artistic, cultural and informative principles. According to these findings, the present article aims to reveal the current scenario of supply of SBT station’s programs in Sao Paulo, in the state of Rio Grande do Sul and the Aratu TV, SBT’s affiliate station in Bahia. Therefore, a quantitative empirical research was carried out from the programming content analysis broadcasted during the year 2012. The results show a schedule marked by a corporate ideology, failure to comply with the current legal law, null production of educational and cultural contents, and massive supply of foreign imports.

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Author Biographies

Cláudia Pereira Galhardi, Escola Nacional de Saúde Pública -Fundação Oswaldo Cruz

Doutorado em Comunicação Audiovisual, Revolución Tecnologica y Cambio Cultural pelo Departamento de Sociologia e Comunicação da Universidade de Salamanca - USAL.Pós- doutorado na Fundação Oswaldo Cruz : Escola Nacional de Saúde Pública Sergio Arouca-ENSP-FIOCRUZ-RJ 

Félix Ortega Mohedano, Universidade de Salamanca

Doutor em Comunicação Audiovisual, Cultura é educação (Universidad de Salamanca, 2006) Professor da Facultad de Ciencias Sociales de la Universidad de Salamanca- USAL. Secretário General del Instituto Universitario de Investigación en Ciencias de la Educación de la Universidad de Salamanca. É membro de associações internacionais e nacionais em Comunicação e Indústrias Culturais: ECREA, ICA, AE-IC y ULEPICC .

Juan José Igartua, Universidade de Salamanca

Doutor em Psicologia (Universidad del País Vasco, 1996) e Catedráticode Universidad del área de Comunicación Audiovisual y Publicidad la Universidad de Salamanca (Dpto. de Sociología y Comunicación)

Diretor do Observatorio de los Contenidos Audiovisuales (OCA): http://www.ocausal.es

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Published

2017-01-02

How to Cite

Galhardi, C. P., Mohedano, F. O., & Igartua, J. J. (2017). The TV owned by Silvio Santos - marketing strategies in the production the SBT schedule: a quantitative approach. Revista FAMECOS, 24(1), ID23379. https://doi.org/10.15448/1980-3729.2017.1.23379

Issue

Section

Television