Mudanças sociais-educacionais: uma análise em periódicos nacionais 1982-2000
Keywords:
Mudanças sociais-educacionais, periódicos nacionais, banco de dadosAbstract
O artigo analisa a palavra-chave Mudanças Sociais Educacionais no Banco de Dados “Produção do conhecimento em Administração da Educação. Periódicos Nacionais - 1982-2000” (CASTRO e WERLE, 2002). Um total de 137 artigos foram classificados nesta categoria, que está em 30º lugar no Banco de Dados como um todo. A temática apresenta uma distribuição ascendente, evidenciando um interesse moderado pela temática com pelo menos cinco artigos publicados por ano. Os periódicos que mais publicaram artigos sobre a temática foram Educação e Sociedade, Revista de Educação AEC, Contexto e Educação, Revista do CRUB. Catorze sub-temas emergiram da análise realizada e os cinco temas mais freqüentes foram Mudança e Educação, Mudança e Cultura, Reforma Educacional, Reforma Universitária e Reforma Educacional na América Latina.Descritores – Mudanças sociais-educacionais; periódicos nacionais; banco de dados; artigos publica-dos.
ABSTRACT – This paper analyses the key-word Educational and Social Change in the Data Bank “Production of Knowledge in Educational Administration: National Periodicals: 1982-2000” (CASTRO & WERLE, 2002). A total of 137 articles were classified under this theme, which is in the 30º place in the Bank as a whole. This key-word presents an ascendant distribution, indicating a mod-erate interest in the topic with at least five articles published per year. The periodicals with more articles in the theme were Educação e Sociedade, Revista de Educação AEC. Contexto e Educação, Revista do CRUB. Fourteen sub-themes emerged from the analysis, and the first five were Change and Education, Change and Culture, Educational Reform, Higher Education Reform and Educational Reform in Latin América.
Key-words – Educational and Social Change; national periodicals; data bank; published articles
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The submission of originals to Educação implies the transfer by the authors of the right for publication. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication. If the authors wish to include the same data into another publication, they must cite Educação as the site of original publication.
Creative Commons License
Except where otherwise specified, material published in this journal is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International license, which allows unrestricted use, distribution and reproduction in any medium, provided the original publication is correctly cited.