Early childhood education management teams’ planning and work

Authors

  • Marcela Lemos Leal Reis Universidade Federal do Espírito Santo (UFES)
  • Valdete Côco Universidade Federal do Espírito Santo

DOI:

https://doi.org/10.15448/1981-2582.2019.2.27176

Keywords:

Early childhood education. Planning. Teacher’s work.

Abstract

This paper approaches planning based on research data that considered the work organization in early childhood education management teams in City Secretariats of Education. This qualitative exploratory research used Bakhtin theoretical and methodological references to develop a questionnaire procedure used with the early childhood education teams’ workers, sustained in an initial stage of observation. The data analysis shows that educational planning is joint to the work of the teams in association with the development of the first level of Basic Education.

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Author Biographies

Marcela Lemos Leal Reis, Universidade Federal do Espírito Santo (UFES)

Possui graduação em Letras Literatura pela Faculdade de Filosofia Ciências e Letras “Madre Gertrudes de São José”, de Pedagogia pela Universidade de Uberaba, Especialista em Gestão Educacional pela Fundação de Assistência e Educação e Mestrado pelo Programa de Pós-graduação em Educação, do Centro de Educação, da Universidade Federal do Espírito Santo. Professora III em função pedagógica na Secretaria Municipal de Educação de Itapemirim-ES. Integrante do Grupo de Pesquisa Formação e Atuação de Educadores. Tem experiência na área de Educação, atuando principalmente nos seguintes temas: formação de professores, linguagem, educação infantil, gestão e política educacional.

Valdete Côco, Universidade Federal do Espírito Santo

Doutora em Educação pela Universidade Federal Fluminense. Professora do Programa de Pós-Graduação em Educação, do Centro de Educação da Universidade Federal do Espírito Santo e Coordenadora do Grupo de Pesquisa Formação e Atuação de Educadores.

 

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Published

2019-11-06

How to Cite

Reis, M. L. L., & Côco, V. (2019). Early childhood education management teams’ planning and work. Educação, 42(2), 318–328. https://doi.org/10.15448/1981-2582.2019.2.27176

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