Good Practices in Language Education

The contributions of Bem Legal Journal to Language Teacher Education

Autores/as

DOI:

https://doi.org/10.15448/2178-3640.2020.1.37746

Palabras clave:

Teacher Education, Language education, Practices

Resumen

Inscribed in the scope of Applied Linguistics, this paper reports on the creation process of Bem Legal Journal and discusses its role as a formative space for pre and in-service language teachers. We present the theoretical framework which underpins the publication, providing an outline of the development of the journal since its onset: its objective, conception, and organization. Throughout a quali/quantitative analysis of the issues comprising eight years of publications, from 2011 (the launching of the journal) to 2019, we present an overview of Bem Legal’s publications. The analysis corroborates the need for spaces for language teachers to share their pedagogical practices and experiences and gives evidence to the benefits these spaces bring to all agents of language education.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Biografía del autor/a

Helena Vitalina Selbach, Universidade Federal de Santa Maria (UFSM), Santa Maria, RS, Brasil.

É doutora em Letras, Estudos Linguísticos e bolsista CAPES do Programa de Pós-Graduação da Universidade Federal de Santa Maria/RS. Possui mestrado em Linguística Aplicada pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (2014) e é Bacharel em Letras Português/Inglês pela mesma universidade (2000). Suas áreas de interesse voltam-se à linguística aplicada, letramentos e ensino e aprendizagem de línguas adicionais.

Citas

Freire, P. (2005). Chapter 2. In P. Freire. Pedagogy of the oppressed (pp. 71-86). New York, NY: Continuum.

Garcez, P. de M., & Schlatter, M. (2017). Professores-autores-formadores: Princípios e experiências para a formação de profissionais de educação linguística. In E. Mateus & J. R. A. https://doi.org/10.5151/978858039270801 Tonelli (Orgs.), Diálogos (im)pertinentes entre formação de professores e aprendizagem de línguas (pp. 13-36). São Paulo, SP: Blucher.

Kleiman, A. B., Vianna, C. A. D., & Grande, P. B. de. (2019). A Linguística Aplicada na contemporaneidade: uma narrativa de continuidades na transformação. Calidoscópio, 17(4), 724-742. https://doi.org/10.4013/cld.2019.174.04

Nóvoa, A. (2009). Professores: Imagens do futuro presente. Lisboa, PT: EDUCA. Revista Bem Legal. (2011). Sobre a Revista. Avaiable at: http://www.ufrgs.br/revistabemlegal/sobre-a-revista. Accessed in: 10/04/2020.

Schlatter, M. (2009). O ensino de leitura em língua estrangeira na escola: uma proposta de letramento. Calidoscópio, 7(1), 11-23. https://doi.org/10.4013/cld.2009.71.02

Welp, A. K. de S., Sarmento, S., & Kirsch, W. (2014). Entrevista com o Professor Fernando Hernandez. Revista Bem Legal, 4(2), 65-72.

Welp, A. K. de S., & Vial, A. P. S. (2016). Currículo com base em projetos pedagógicos: relato de uma experiência na educação superior. Revista Entrelinhas, 10(2), 230-254

Descargas

Publicado

2020-12-31

Cómo citar

Welp, A. K. de S., Sarmento, S., Selbach, H. V., & Ramos, D. da S. (2020). Good Practices in Language Education: The contributions of Bem Legal Journal to Language Teacher Education. BELT - Brazilian English Language Teaching Journal, 11(1), e37746. https://doi.org/10.15448/2178-3640.2020.1.37746

Número

Sección

Artículos

Artículos más leídos del mismo autor/a

1 2 > >>