Good Practices in Language Education

The contributions of Bem Legal Journal to Language Teacher Education

Authors

DOI:

https://doi.org/10.15448/2178-3640.2020.1.37746

Keywords:

Teacher Education, Language education, Practices

Abstract

Inscribed in the scope of Applied Linguistics, this paper reports on the creation process of Bem Legal Journal and discusses its role as a formative space for pre and in-service language teachers. We present the theoretical framework which underpins the publication, providing an outline of the development of the journal since its onset: its objective, conception, and organization. Throughout a quali/quantitative analysis of the issues comprising eight years of publications, from 2011 (the launching of the journal) to 2019, we present an overview of Bem Legal’s publications. The analysis corroborates the need for spaces for language teachers to share their pedagogical practices and experiences and gives evidence to the benefits these spaces bring to all agents of language education.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Helena Vitalina Selbach, Universidade Federal de Santa Maria (UFSM), Santa Maria, RS, Brasil.

É doutora em Letras, Estudos Linguísticos e bolsista CAPES do Programa de Pós-Graduação da Universidade Federal de Santa Maria/RS. Possui mestrado em Linguística Aplicada pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (2014) e é Bacharel em Letras Português/Inglês pela mesma universidade (2000). Suas áreas de interesse voltam-se à linguística aplicada, letramentos e ensino e aprendizagem de línguas adicionais.

References

Freire, P. (2005). Chapter 2. In P. Freire. Pedagogy of the oppressed (pp. 71-86). New York, NY: Continuum.

Garcez, P. de M., & Schlatter, M. (2017). Professores-autores-formadores: Princípios e experiências para a formação de profissionais de educação linguística. In E. Mateus & J. R. A. https://doi.org/10.5151/978858039270801 Tonelli (Orgs.), Diálogos (im)pertinentes entre formação de professores e aprendizagem de línguas (pp. 13-36). São Paulo, SP: Blucher.

Kleiman, A. B., Vianna, C. A. D., & Grande, P. B. de. (2019). A Linguística Aplicada na contemporaneidade: uma narrativa de continuidades na transformação. Calidoscópio, 17(4), 724-742. https://doi.org/10.4013/cld.2019.174.04

Nóvoa, A. (2009). Professores: Imagens do futuro presente. Lisboa, PT: EDUCA. Revista Bem Legal. (2011). Sobre a Revista. Avaiable at: http://www.ufrgs.br/revistabemlegal/sobre-a-revista. Accessed in: 10/04/2020.

Schlatter, M. (2009). O ensino de leitura em língua estrangeira na escola: uma proposta de letramento. Calidoscópio, 7(1), 11-23. https://doi.org/10.4013/cld.2009.71.02

Welp, A. K. de S., Sarmento, S., & Kirsch, W. (2014). Entrevista com o Professor Fernando Hernandez. Revista Bem Legal, 4(2), 65-72.

Welp, A. K. de S., & Vial, A. P. S. (2016). Currículo com base em projetos pedagógicos: relato de uma experiência na educação superior. Revista Entrelinhas, 10(2), 230-254

Downloads

Published

2020-12-31

How to Cite

Welp, A. K. de S., Sarmento, S., Selbach, H. V., & Ramos, D. da S. (2020). Good Practices in Language Education: The contributions of Bem Legal Journal to Language Teacher Education. BELT - Brazilian English Language Teaching Journal, 11(1), e37746. https://doi.org/10.15448/2178-3640.2020.1.37746

Issue

Section

Article

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>