Marista Mundi
Brazil-Chile connection
DOI:
https://doi.org/10.15448/2763-5929.2024.1.45646Keywords:
Internationalization, Brazil-Chile connection, Marista schools, MulticulturalismAbstract
The aim of this article is to describe an experience of cultural exchange between four classes from Marista schools in Brazil and Chile. The project was motivated by the desire to expand knowledge boundaries and promote cultural enrichment. Students had the opportunity to share the particularities of their schools, cities, and a festival with unique characteristics of each country. The project included several video calls between the participants to build an effective and lasting connection. It is believed that this exchange was the first step towards a fruitful future relationship.
Downloads
References
CHRISTOFOLETTI, Ronaldo. Horizontes Conectados. In: BRITISH COUNCIL BRASIL. Stem education hub: educação científica nas escolas: conexões entre Brasil e Reino Unido / British Council Brasil. 1. ed. São Paulo, SP: British Council Brasil, 2022. p. 26-39. Livro eletrônico.
DAVIES, Karen; HAWKINS, Beth. A Arte de Atrair os Jovens para a Ciência. In: BRITISH COUNCIL BRASIL. Stem education hub: educação científica nas escolas: conexões entre Brasil e Reino Unido. 1. ed. São Paulo, SP: British Council Brasil, 2022. p. 40-49. Livro eletrônico.
UNIÃO MARISTA DO BRASIL. Projeto Educativo Do Brasil Marista: Nosso jeito de conceber a Educação Básica. Brasília: UMBRASIL, 2010.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Caderno Marista de Educação
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
A submissão de originais para este periódico implica na transferência, pelos autores, dos direitos de publicação impressa e digital. Os direitos autorais para os artigos publicados são do autor, com direitos do periódico sobre a primeira publicação. Os autores somente poderão utilizar os mesmos resultados em outras publicações indicando claramente este periódico como o meio da publicação original. Em virtude de sermos um periódico de acesso aberto, permite-se o uso gratuito dos artigos em aplicações educacionais e científicas, desde que citada a fonte (por favor, veja a Licença Creative Commons no rodapé desta página).