Reading in the classroom: how do Brazilian teachers of EAL see it?
Palavras-chave:
reading, English teachers, English learningResumo
Several studies on reading in additional language classrooms are based on the description of cognitive processes, in the creation of new material for additional language learning and / or in its goals. However, these studies do not address the view that additional language teachers, especially Brazilian teachers of English, have of the processes and of their role as helpers, guiders of the act of reading. Therefore, through this research we aim to provide an overview of the teachers’ vision of the importance of reading and its important role, in an attempt to generate a self-assessment by the teachers, besides showing what has been done in practice, encouraging a further strengthening of academic research and classroom.
Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Direitos Autorais
A submissão de originais para a BELT - Brazilian English Language Teaching Journal implica na transferência, pelos autores, dos direitos de publicação. Os direitos autorais para os artigos publicados nesta revista são do autor, com direitos da revista sobre a primeira publicação. Os autores somente poderão utilizar os mesmos resultados em outras publicações indicando claramente a BELT - Brazilian English Language Teaching Journal como o meio da publicação original.
Licença Creative Commons
Exceto onde especificado diferentemente, aplicam-se à matéria publicada neste periódico os termos de uma licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional, que permite o uso irrestrito, a distribuição e a reprodução em qualquer meio desde que a publicação original seja corretamente citada.