What is the role of vocabulary teaching in the English classroom?: an analysis of the textbook Alive!7
DOI:
https://doi.org/10.15448/2178-3640.2018.2.31985Abstract
---Downloads
References
Biber et al. 1999. Longman grammar of spoken and written English. Harlow, Essex: Pearson Education Ltd.
Bulla, G. S. 2014. Relações entre design educacional, atividade e ensino de português como língua adicional em ambientes digitais. Tese de Doutorado. Universidade Federal do Rio Grande do Sul.
Ferreira, M. M. 2011. O livro didático importado de inglês e o ensino da escrita. Trabalhos em Linguística Aplicada, Campinas, 50(1), p. 75-95.
Lamberts, D. V. S. H. 2015. O livro didático de língua inglesa em uso: análise de pesquisas e observações de aula no programa idiomas sem fronteiras-inglês. Dissertação de Mestrado. Universidade Federal do Rio Grande do Sul.
Lewis, M. 1993. The Lexical Approach: The state of ELT and a way forward. England: Language Teaching Publications.
Menezes, V. & Braga, J. 2015. Alive!: inglês, 7º ano: anos finais: ensino fundamental (3ª ed.). São Paulo: Edições SM.
Nation, I. S. P. 2001. Learning vocabulary in another language. Cambridge: Cambridge University Press.
Nation, I. S. P. (2006). How large a vocabulary is needed for reading and listening? Cananding modern language review, 65(1), p. 59-82.
Ramos, R. C. G. 2009. O livro didático de língua estrangeira para o ensino fundamental e médio: papéis, avaliação e potencialidades. In O livro didático de língua estrangeira: Múltiplas perspectivas (p. 173-198). Campinas: Mercado de Letras.
Schmitt, N. 2008. Teaching Vocabulary.University of Nottingham. Sinclair, J. 1991. Corpus, concordance, collocation. Oxford University Press.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 BELT - Brazilian English Language Teaching Journal
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Copyright
The submission of originals to BELT - Brazilian English Language Teaching Journal implies the transfer by the authors of the right for publication. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication. If the authors wish to include the same data into another publication, they must cite BELT - Brazilian English Language Teaching Journal as the site of original publication.
Creative Commons License
Except where otherwise specified, material published in this journal is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International license, which allows unrestricted use, distribution and reproduction in any medium, provided the original publication is correctly cited.