Academic reading and critical worldview: an analysis of a task
Keywords:
leitura-em-língua-inglesa, estratégias-de-leitura, desenvolvimento-de- tarefas, leitura-críticaAbstract
O presente estudo tem como foco a análise de uma tarefa de revisão submetida a alunos de graduação da Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFGRS), como ênfase na leitura. No processo, foi dado destaque à leitura crítica, sendo esta vista como uma atividade social. Algumas ideias a respeito de leitura trazidas por Gibbons (2002), Luke e Freebody (1990), Marcuschi (2001 b) e Referenciais Curriculares do Estado do Rio Grande do Sul (2009) foram contempladas no desenvolvimento da tarefa e após sua realização, foi possível constatar que uma boa tarefa, além de proporcionar o uso social de um texto, evita traduções mecânicas e grandes problemas de compreensão. Sendo assim, estudos como este são importantes na construção de materiais para tal modalidade de ensino e ainda uma fonte de reflexão.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The submission of originals to BELT - Brazilian English Language Teaching Journal implies the transfer by the authors of the right for publication. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication. If the authors wish to include the same data into another publication, they must cite BELT - Brazilian English Language Teaching Journal as the site of original publication.
Creative Commons License
Except where otherwise specified, material published in this journal is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International license, which allows unrestricted use, distribution and reproduction in any medium, provided the original publication is correctly cited.