PARA FILOSOFAR COM CRIANÇAS ...
DOI:
https://doi.org/10.15448/1984-6746.1998.2.35381Keywords:
Ética, História, admiração.Abstract
SÍNTESE - Este texto visa contribuir ao debate sobre as condições para filosofar com crianças. Sugere que o aprendizado da relação é passivei a partir do resgate da nossa história pessoal e do exercício da admiração, o que se efetiva na relação com crianças. Tal aprendizado, configurando já uma postura filosófica, possibilita a reconstrução do dizer e do pensar, da relação entre o dizer e o pensar, do comunicar. Há uma perspectiva ética, à base do filosofar com crianças, a qual relaciona a nossa história pessoal com a História.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The submission of originals to Revista Veritas implies the transfer by the authors of the right for publication. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication. If the authors wish to include the same data into another publication, they must cite Revista Veritas as the site of original publication.
Creative Commons License
Except where otherwise specified, material published in this journal is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International license, which allows unrestricted use, distribution and reproduction in any medium, provided the original publication is correctly cited. Copyright: © 2006-2020 EDIPUCRS</p