Informal English through sitcoms

A didactic proposal

Authors

DOI:

https://doi.org/10.15448/2178-3640.2020.1.36650

Keywords:

Informal English, Didactic proposal, Sitcoms.

Abstract

In light of studies on informal language teaching (SENEFONTE, 2018) and drawing on Socio-Discursive Interactionism (BRONCKART, 1999), this research aims at presenting a didactic proposal involving a sequence of systematized activities that address informal English through the sitcom genre. Therefore, this study belongs to the area of Applied Sociolinguistics and the field of language teaching/learning and teacher education. The first episode of the show How I met your mother forms the basis for the development of the exercises, which encompass current trends in language teaching and learning. The literature review conducted in this paper reveals the scarcity of studies on the teaching of informal English through sitcoms or any other audiovisual genre, suffice it to prove relevant the debate on this theme. To sum up, this paper is expected to expand the literature on this topic and enable teachers to reflect over their practices concerning language variations.

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Author Biographies

Anielli Renata Diamante Candido Lima, Universidade Estadual do Norte do Paraná (UENP), Coronel Procópio, PR, Brasil

Diretora e professora da Smart Escola de Inglês, em Cândido de Abreu - PR. Aluna do curso de Especialização em Ensino de Língua Inglesa pela Universidade Estadual do Norte do Paraná (UENP/EAD). Especialista em Língua Portuguesa e Literatura pelo ESAP - Instituto de Estudos Avançados e Pós-Graduação (2009). Graduada em Letras Português/Inglês e Respectivas Literaturas pela UNIVALE - Faculdades Integradas do Vale do Ivaí (2008).

Fábio Henrique Rosa Senefonte, Universidade Estadual do Norte do Paraná (UENP), Coronel Procópio, PR, Brasil

Professor adjunto na área de Língua Inglesa na Universidade Estadual do Norte do Paraná (UENP-CP). Doutor (2018) e Mestre (2014) em Estudos da Linguagem (na linha de pesquisa ensino, aprendizagem e formação do professor de língua estrangeira) pela Universidade Estadual de Londrina (UEL). Especialista em Ensino de Língua Inglesa pela Universidade Estadual do Norte do Paraná- UENP (2011). Pela mesma Universidade, também é licenciado em Letras, com habilitações em língua portuguesa e língua inglesa com suas respectivas literaturas (2010). Tem experiência no ensino, aprendizagem e formação do professor de língua inglesa. Foi bolsista Fulbright, atuando como professor assistente de língua portuguesa na Howard University (Washington DC-EUA) (2013-2014) e aluno de pós-graduação da mesma Universidade, cursando disciplinas nos departamentos de Comunicação, Ciências Sociais e Educação. Os interesses de pesquisa abrangem a Sociolinguística Aplicada ao ensino, aprendizagem e formação do professor de língua estrangeira (com foco em variação linguística).

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Published

2020-12-31

How to Cite

Lima, A. R. D. C., & Senefonte, F. H. R. (2020). Informal English through sitcoms: A didactic proposal. BELT - Brazilian English Language Teaching Journal, 11(1), e36650. https://doi.org/10.15448/2178-3640.2020.1.36650

Issue

Section

Didactic Activity