What is the role of vocabulary teaching in the English classroom?: an analysis of the textbook Alive!7

Authors

  • Marine Laísa Matte Universidade Federal do Rio Grande do Sul
  • Paula Cortezi Schefer Cardoso UFRGS

DOI:

https://doi.org/10.15448/2178-3640.2018.2.31985

Abstract

---

Downloads

Download data is not yet available.

References

Biber et al. 1999. Longman grammar of spoken and written English. Harlow, Essex: Pearson Education Ltd.

Bulla, G. S. 2014. Relações entre design educacional, atividade e ensino de português como língua adicional em ambientes digitais. Tese de Doutorado. Universidade Federal do Rio Grande do Sul.

Ferreira, M. M. 2011. O livro didático importado de inglês e o ensino da escrita. Trabalhos em Linguística Aplicada, Campinas, 50(1), p. 75-95.

Lamberts, D. V. S. H. 2015. O livro didático de língua inglesa em uso: análise de pesquisas e observações de aula no programa idiomas sem fronteiras-inglês. Dissertação de Mestrado. Universidade Federal do Rio Grande do Sul.

Lewis, M. 1993. The Lexical Approach: The state of ELT and a way forward. England: Language Teaching Publications.

Menezes, V. & Braga, J. 2015. Alive!: inglês, 7º ano: anos finais: ensino fundamental (3ª ed.). São Paulo: Edições SM.

Nation, I. S. P. 2001. Learning vocabulary in another language. Cambridge: Cambridge University Press.

Nation, I. S. P. (2006). How large a vocabulary is needed for reading and listening? Cananding modern language review, 65(1), p. 59-82.

Ramos, R. C. G. 2009. O livro didático de língua estrangeira para o ensino fundamental e médio: papéis, avaliação e potencialidades. In O livro didático de língua estrangeira: Múltiplas perspectivas (p. 173-198). Campinas: Mercado de Letras.

Schmitt, N. 2008. Teaching Vocabulary.University of Nottingham. Sinclair, J. 1991. Corpus, concordance, collocation. Oxford University Press.

Published

2019-01-15

How to Cite

Matte, M. L., & Cardoso, P. C. S. (2019). What is the role of vocabulary teaching in the English classroom?: an analysis of the textbook Alive!7. BELT - Brazilian English Language Teaching Journal, 9(2), 547–554. https://doi.org/10.15448/2178-3640.2018.2.31985

Issue

Section

Review